
En relació a l’accés a la universitat per als estudiants procedents de Cicles Formatius de Grau Superior [CFGS] –de Formació professional i d’Arts plàstiques i disseny, Ensenyaments esportius, FP2, MP3…-, la nova normativa, aprovada pel govern espanyol [R.D.558/2010, de 7 de maig BOE 113, de 8 de maig de 2010, i Ordre EDU/3242/2010, de 9 de desembre, BOE 306, de 17 de desembre de 2010], que serà d’aplicació en la propera preinscripció universitària (2011), NO ha canviat el REQUISIT d’accés d’aquests estudiants. Això vol dir, que com a titulats tècnics superiors poden accedir a la universitat directament i sense obligació de fer cap prova, com fins ara, i que la seva nota d’accés (entre 5 i 10) és la qualificació mitjana obtinguda en el cicle. Aquesta qualificació té validesa indefinida.
La novetat rau en el fet que
Aquesta fase específica ha estat assimilada a la fase específica de les PAU (temaris, calendari, horaris…), en la qual les matèries d’examen són triades pels estudiants en funció dels futurs estudis universitaris. A Catalunya aquestes matèries són: Anàlisi musical, Biologia, Ciències de la terra i del medi ambient, Cultura audiovisual, Dibuix artístic, Dibuix tècnic, Disseny, Economia de l’empresa, Electrotècnia, Física, Geografia, Grec, Història de l’art, Literatura catalana, Literatura castellana, Llatí, Matemàtiques aplicades a les ciències socials, Matemàtiques, Química, Tecnologia industrial.
Els estudiants procedents de CFGS que optin, voluntàriament, per fer aquesta fase específica, s’examinaran d’un màxim de tres matèries: cada matèria es qualifica per separat i es considera superada - i, per tant, ponderable- si s'obté una qualificació igual o superior a 5.
Les qualificacions de les matèries de la fase específica tenen validesa per als dos cursos acadèmics següents [Les matèries examinades el juny de 2011 tenen validesa per a la preinscripció 2011, 2012 i 2013].
La informació sobre el contingut de les matèries, estructura dels exàmens, criteris d’avaluació i models d’exàmens de convocatòries anteriors es poden consultar al web: http://www.gencat.cat/universitats/pau
La taula d’adscripció de matèries de modalitat i factors de ponderació per branques de coneixement per als estudis que s’impartiran a Catalunya el curs acadèmic 2011-2012 es poden consultar al web: http://www.gencat.cat/universitats/preinscripcio
Al més aviat possible, us farem arribar informació sobre el procediment i terminis de matrícula de les proves d’accés per als estudiants de cicles formatius de grau superior, així com una fitxa per recollir les dades relatives a aquests estudiants, que ens permetin una millor organització de les proves.
Us avancem, tanmateix, que aquests estudiants, pel que fa a la convocatòria de juny:
En document adjunt us enviem ara un escrit informatiu sobre l’accés a la universitat des dels cicles formatius de grau superior amb el prec que en feu difusió entre el vostre alumnat i professorat. Veure document adjunt